A Bridgestone felkészült az Olasz Nagydíjra
Lexmaul 2005.08.31. 21:16
Azt követően, hogy a Török GP-n hatalmasat bukott a japán cégóriás, a Bridgestone vezetőkara úgy véli, sikeresen felkészültek a hétvégén megrendezésre kerülő Olasz Nagydíjra, ahol mind a Ferrari, mind a Minardi hazai színekben lép majd pályára.
A Bridgestone Motorsport vezetősége úgy gondolja, az elmúlt héten megrendezett monzai tesztek során, ahol mindhárom partnercsapatuk pályára lépett, jól fel tudtak készülni a hétvégi Olasz Nagydíjra.
A japán cégóriás két partnere is hazai pályán fog versenyezni, így mindenképpen jó teljesítményt várnak az abroncsoktól, melyek Törökországban elbuktak. A Bridgestone jól tudja, nem lesz egyszerű a feladtuk, azonban mindent meg fognak majd tenni, hogy csapataik jól teljesítsenek Monzában.
Hiroshi Yasukawa, Bridgestone Motorsport igazgató: „Hagyományosan, Monza az egyik legizgalmasabb, és legtekintélyesebb esemény az év során. Továbbá két partnercsapatunknak is a hazai versenye: a Scuderia Ferrari, és a Minardi is hazai közönség előtt léphet pályára, akik minden bizonnyal hatalmas támogatást fognak nyújtani számukra. Azt követően, hogy csapatainkkal egy remek tesztprogramot teljesítettünk az elmúlt héten Monzában, bízunk benne, hogy nem lehet gond a hétvégén.”
Hisao Suganuma, Bridgestone Motorsport technikai menedzser: „A szezon leggyorsabb állomása lévén, Monza mindig is különleges volt a versenyek között. A versenygépek a pálya négy különböző pontján is elérik a 350km/h sebességet, míg a célegyenesben, az első lassító sikán előtt a 360km/h is elérhető.”
„A hatalmas sebességek miatt, mely a kis leszorítóerő hatására léphet fel, az abroncsokat igen nagy centrifugális erő éri, mely szokatlanul nagy nyomást helyez a gumik egyes részeire. Éppen ezért a Monzában használni kívánt abroncsoknak igen erősnek kell lenniük. Az abroncsok nagy forgásszáma miatt a gumikban hatalmas hő keletkezik, különösen, mikor nagy sebességről szinte állóra kell fékezni az autókat. Emiatt a hőhatásokra ellenállónak kell lenniük a termékeknek, ám a gumikopás annyira nem központi téma.”
„A fékzónákban fellépő stabilitás is komoly szerepet kap a jó köridő elérésében. És végezetül, Monzában nem kevesebb, mint három sikán is található, így az azokban fellépő erőhatásokra, jól kell reagálniuk a gumiknak, hiszen nem szabad, hogy az autók teljesítménye csökkenjen ezekben a szekciókban. Mindent egybevéve, egy igen nagy kihívást jelentő ring következik a sorban, melyre mondható, jól felkészültünk az elmúlt héten megrendezett tesztprogram alatt, ahol mindhárom partnercsapatunk részt vett.”
|