Montoya egy másodpercet vert Alonsóra
Kriszta 2005.08.25. 09:19
Juan-Pablo Montoya csaknem egy teljes másodperccel utasította maga mögé a világbajnokságban vezető Fernando Alonsót a második monzai tesztnapon, amelyen már hét másik csapat csatlakozott a munkát kedden megkezdő Ferrarihoz. Alonso mögött Giancarlo Fisichella és Alex Wurz végzett.
1:19.880-as körideje révén Juan-Pablo Montoya csaknem egy teljes másodperccel utasította maga mögé a világbajnokságban vezető Fernando Alonsót a második monzai tesztnapon, amelyen már hét másik csapat csatlakozott a munkát kedden megkezdő Ferrarihoz.
A McLaren szerdán csak két autóval, de nem kevesebb, mint négy pilótával vett részt a tesztelésben. Délelőtt ugyanis Pedro de la Rosa és Alex Wurz ült az MP4-20-asok pilótafülkéjében, délután viszont Montoya és csapattársa, Kimi Räikkönen folytatta a munkát.
A McLaren a gumiválasztáson dolgozva hosszú etapok teljesítésével töltötte a napot, és a váltóhibával küszködő Räikkönent leszámítva valamennyi pilótájuk be tudta fejezni tervezett programját.
A Renault eredményes napot zárt. Alonso 1:20.860-nál, Giancarlo Fisichella pedig 1:21.318-nál állította meg a stoppert, miután mindketten az R25 beállításaira, valamint a Michelin gumik tesztelésére összpontosítottak.
A Renault és a McLaren ismét bebizonyította, hogy jelenleg ők uralják a Forma-1-et, ketten együtt ugyanis elfoglalták az első hat helyet.
A többiek közül David Coulthard volt a leggyorsabb a Red Bull Racing egyik autójával, ő mindössze 0.033 másodperccel maradt le a csupán 4 kört teljesítő Räikkönentől. A másik RB1-et Vitantonio Liuzzi vezette, aki 3.301 másodperces hátránnyal 14. lett.
A Toyota az előzetes terveknek megfelelően három autóval érkezett Monzába, de azt mondják, ebbe a rivális csapatok is beleegyeztek, így nem szegik meg vele a 30 napos tesztkorlátozást.
1:22.001-es köridejével Ricardo Zonta a 8. helyen végzett, míg a V8-as motort tesztelő Olivier Panis 16. lett. Panis autójában 75 kör után felmondta a szolgálatot az erőforrás, de a francia tesztpilóta saját bevallása szerint addig is rettegett a pályán, mert állandóan utolérték a V10-est használó vetélytársak, akik közül egyesek 7-8 másodperccel voltak gyorsabbak nála. Bár Ralf Schumacher is munkába állt, őt először egy motorhiba, majd egy kicsúszás hátráltatta, így nem tett meg mért kört.
A versenyzők mindig nehezen szoknak hozzá az alacsony leszorító erős konfigurációhoz, amely különlegesen finom vezetéstechnikát követel, ráadásul ma még a pálya is nyers volt - a BAR ezért az eredeti tervekkel ellentétben holnapra halasztotta a tesztelés kezdetét, hogy ne pazaroljon el egyet hét meglévő tesztnapja közül a mostoha pályaviszonyok között.
Rubens Barrichellót ma Luca Badoer váltotta a Ferrarinál, de a tegnapihoz hasonlóan sem ő, sem Felipe Massa nem tudta 1:22 alá szorítani a köridőt a Bridgestone gumikon futó F2005-tel.
A Williamsnél Mark Webber és Nico Rosberg tesztelt. 1:22.486-os körével Webber volt a gyorsabb, Rosberg, aki esélyes a GP2 bajnoki címére, 0.6 másodperccel lemaradt tőle. A Williams az isztambuli defektek okának kinyomozására fordította az első tesztnapot, s a mérnökei arra a következtetésre jutottak, hogy a gumikat megfelelő nyomáson és kerékdőléssel használták, ezért csak a kasztnival való érintkezés idézhette elő a problémát.
Jacques Villeneuve 12. lett az egyetlen Sauberral, míg Panis előtt a Jordan EJ15B-t kormányzó Tiago Monteiro végzett.
Csütörtökön már mind a tíz Forma-1-es csapat részt vesz a monzai tesztelésben
|