Fisichella hazai közönsége előtt győzni szeretne
Irmscher 2005.08.30. 21:17
Azt követően, hogy a Renault alakulata az idei évben remekül szerepel, Giancarlo Fisichellának eddig nem termett sok babér márkatársa, Fernando Alonso mellett, ám az olasz pilóta a hétvégi versenyen, hazai közönsége előtt dobbantani szeretne.
A Renault alakulatának olasz versenyzője hazai futamára készül, hiszen a hétvégén rendezik meg a bajnokság tizenötödik állomását az olaszországi Monzában.
Fisichella számára minden eddiginél fontosabb verseny következik hazai rajongói előtt, ahol mindenképpen jól szeretne szerepelni. Giancarlo bízik benne, hogy a szerencsében nem lesz hiánya az Olasz Nagydíjon, és lelkes rajongótábora előtt újabb futamgyőzelmet arathat az idei esztendőben.
„Ez a második hazai versenyem, és a hétvége roppant fontos lesz számomra, mert rengeteg rajongó csak az én kedvemért utazik a helyszínre.” – mondta. „Az F3-ban már nyertem itt, azonban a Formula-1-ben még soha nem sikerült a dobogóra kerülnöm, így az idei évben ezt a rendet meg szeretném törni. Szeretem a pályát még annak ellenére is, hogy a nagy sebesség miatt egy kicsit veszélyes, ám nagyon hatásos rajta vezetni.”
A Renault számára eddig minden remekül haladt az idei évben, ám az elmúlt időben egyre jobban fenyeget legnagyobb riválisuk a McLaren. Giancarlo egy tökéletes csapatjátékos, és ez rengeteget segíthet a Renault idei diadalában. Márkatársa Alonso jelenleg a bajnokság élén tanyázik, azonban mi is Fisichella igazi célja a hétvégre?
„Megpróbálni és segíteni a Renault abban, hogy megszerezze mindkét bajnoki címet. A konstruktőri bajnoki cím nagyon fontos számunkra, így a lehető legtöbb pontot kell megszereznünk, és újabb versenyt nyerni, ha erre lehetőségünk van.” – folytatta Giancarlo.
A monzai ring igen magas sebességeket hoz ki a versenygépekből, és a Renault idei évi járgánya a Formula-1-es mezőny talán egyik leggyorsabb autója. A legtöbb pilóta szereti ezt a hatalmas sebességet, hiszen különleges érzést kelt bennük. Hogy Giancarlo is ezen versenyzők közé tartozik-e, maga beszél erről…
„Igen. Nagyon, de nagyon alacsony leszorítóerővel futunk, így az olyan kanyarok, mint az első, igen nehezen megoldhatók – hiszen közel 360km/h sebességről 60km/h sebességre kell lassítani az autót és egyes sebességi fokozatban kell bevenni a célegyenest követő első sikánt, és ez valóban nehéz. Azonban vannak még érdekes kanyarok: a Lesmos, és a nagysebességű Ascari és Parabolica ív, melyeket nagyon élvezek.”
|