Trk Gp elzetes
Kriszta 2005.08.18. 19:06
A htvgi Trk nagydjon nagy izgalmaknak lehetnk szemtani mivel a nagy eslyes a McLaren lesz de a megbzhatsgrl hres Renault is feltmadhat.
Az els Trk GP-nek az Isztambul melletti Isztambul Speed Park ad otthont, ahova nemcsak ers motorokra hanem j aerodinamikai belltsokra egyenletes vezeti kpessgre s j gumivlasztsra lesz szksge a csapatoknak s a piltknak.
Mindenki a sttben tapogatzik a nagydjjal kapcsolatban mivel nincsen semmi kzzel fekv tapasztalat rrla ezrt lehetnek nayg vesztesek s nagy feltmadsok.
A plya
A ring teljesen j, karakterisztikjt tekintve taln legjobban Spa-ra hasonlt, mely j eljel lehet, hiszen a versenyzk kpessge s stlusa rengeteget fog szmtani a htvgn. Tiszta sor, hogy a gumik hatalmas szerepet kapnak majd, azonban az aerodinamikrl sem szabad megfeledkezni, hiszen egy jl belltott aut aranyat rhet. Ugyanakkor a piltknak a gumikra is figyelnik kell, hiszen egy esetleges kemny els etappal a verseny vgre mr nem marad gumijuk.
A plya tbb hossz egyenest is tartalmaz, lassabb kanyarokkal tarktva, ahol az elzsre remek lehetsg knlkozhat. Tallkozhatunk nagysebessg vekkel is, mely az aerodinamika szempontjbl komoly kihvs lehet, klnsen hogy tbb helyen kiss dnttt az aszfalt a knnyebb kanyarods cljbl. A cscssebessget 190 mrfldre lehet tenni, mg szintklnbsgek is tallhatk a plyn, mely a fkekre s a motorra hathat ki. Mivel az ramutat jrsval ellenkez irnyban haladnak a piltk, mely az F1-es llomsokon a ritkbbik, a versenyzk nyaka is komoly terhelst kap.
Gumik
Egy j plya mindig is okozhat meglepetseket, gy egyik beszllt sem engedheti meg magnak azt, hogy hibzzon a htvgn. A plya termszetbl fakadan – kzepes leszortert ignyl, s relatve kissebessg kanyarokkal tarktott – a csapatok inkbb a mechanikai tapadst keresik majd, gy a puhbb keverkeket vlaszthatjk, m mivel igen stt a burkolat, a nap igen magas hmrskletre hevtheti az aszfaltot, mg a hosszabb, nagysebessg egyenesekben s vekben inkbb a kemnyebb sszettel lehetne a nyerbb.
Mivel a csapatoknak nincsenek adataik arrl, hogy a gumi leraksval mennyivel n a tapads, az elsdleges s az opcionlis abroncsok kztti klnbsgek sokkal szembetnbbek lehetnek, mint ltalban. Nem szabad meglepdni, ha a versenyzk rizikznak, s olyan abroncsokat vlasztanak, melyekkel az idmr edzsen gyengbben mennek, hogy a verseny vgn is jl tudjanak majd szguldani.
Idjrs
Meleg htvge van kiltsban, szraz versennyel, m pnteken s szombaton lehetnek viharok. A nagy hsg, klnsen az ugyancsak meleg Magyar Nagydjat kveten, kikezdheti a hasznlt erforrsokat, gy nem lenne meglep, ha tbb motorproblma tarktan a htvgt.
Stratgia
Vlheten a legtbb csapat kt killsos stratgival fog versenyezni, m lehetnek olyanok is, akik hrom killst eszkzlnek majd, hogy biztostsk, minden a legnagyobb rendben legyen a gumikkal, s a tapadssal. Br knlkozik j nhny lehetsg az elzsre, mgis knnyebben lehet elnyhz jutni egy jobb stratgival. Ahogy Indianapolisban is lthattuk, sokan amellett fognak dnteni, hogy inkbb menjenek lassabban a kanyargs rszeken, m a hossz egyenesekben legyen meg a sebessgk ahhoz, hogy msok ne tudjanak elmenni mellettk. Mindenesetre egy j kvalifikcis kr elrshez nagy leszorterre van szksg.
Meglepets
Mivel a gumikrds teljesen ismeretlen, lehetnek olyan kisebb csapatok, akik egy merszebb gumivlasztssal s stratgival csodkra lehetnek kpesek.
Kvetkeztets
A McLaren az abszolt favorit a htvgn a gyzelemre, mg a Renault a Hungaroringen elszenvedett csfos veresg utn feljebb jhet. A Toyota, a BAR, s a Ferrari ismt eslyes lehet a dobogra, gy kemny kzdelem lehet majd a pontszerz helyekrt. A Bridgestone fejlesztsei taln egy kicsit a Ferrari malmra hajthatjk a vizet, m nem tudni, ez mire lesz elg.
|