A levegben lg az j idmr edzs
Lexmaul 2005.08.31. 21:19
Azok utn, hogy az elmlt vekben tucatszor vltoztattk meg az idmr edzsek menett, a 2006-os idnyben egy jabb szisztmt szeretnnek bevezetni a szervezk, m hogy vgl sikerl-e, egyelre nem tudni, hiszen az id vszesen fogy.
Mikzben a csapatok s a versenyzk folyamatosan arrl beszlnek, milyen mdon kellene lebonyoltani a versenyhtvgk legfontosabb edzst, a kvalifikcit, az id lassan mr kevs lesz ahhoz, hogy a 2006-os idnyben j formtumot vezessenek be a kirlykategriban.
A jelenleg is hatlyban lv egykrs tring alkalmval minden versenyz szabad plyn teszi meg gyorskrt azzal a benzinmennyisggel, mellyel a vasrnapi versenyt meg szeretn kezdeni, ezzel biztostva, hogy a futamon rdekes stratgiknak lehessnk szemtani.
A Panasonic Toyota Racing versenyzje, Jarno Trulli gy gondolja, hogy roppant nehz a Formula-1-ben egysges dntst hozni, ami mindenkinek ugyangy elnyeri a tetszst, s ez az j kvalifikcis formval sincsen mskpp. Azonban az olasz pilta gy gondolja, mindenkinek meg kellene szlalnia az gyben, nem csak a csapatoknak, illetve a versenyzknek.
„Nos, mi megvitattuk az gyet, adtunk nhny j tancsot, s mg mindig nincs semmi eredmnye a dolognak.” – mondta Trulli az j idmr rendszerrl. „Vrnunk kell, s majd megttjuk. Az, hogy mindenki szmra elfogadhat megoldst talljunk, nagyon nehz, hiszen az embereknek ms-ms vlemnyk van errl. Azonban ez nem csak a versenyzkn mlik, hanem magn az F1-en, mint egy egsz egysgen. A rajongk rzseit, s a televzi trsasgok kvnsgait is ki kell elgtennk, hiszen k ltjk csak igazn t a helyzetet.”
Tbb tlet is napvilgot ltott mr a sportban, mellyel rdekesebb lehetne tenni a trtnseket az idmr edzsek sorn. Trulli azonban elmondta, nem rajta fog mlni az, hogy megvltozik-e a szisztma.
„n ezt nagyon knnyedn kezelem, megmondom szintn.” – folytatta. „Nem vagyok egy nehz eset, gy rajtam semmi nem fog mlni.”
|