Monza enni fogja a motorokat, mondja Ralf
Lexmaul 2005.08.31. 21:27
Ralf Schumacher úgy gondolja, hogy az olaszországi Monza lehet az év talán egyik legmegterhelőbb állomása az erőforrások számára, különösen azért, mert 2005-től egy egységnek két egymást követő versenyhétvégét kell kibírnia hibamentesen.
Mivel az Olasz Nagydíj párja az igencsak nagy terhelést jelentő Belga Nagydíj, így minden eddiginél fokozottabban oda kell majd figyelni az erőforrások állapotára a hétvégén megrendezésre kerülő viadalon.
Az itáliai megmérettetés előtt a Toyota Racing istálló német pilótája hozzátette, nem igazán érdekli, mi történt a múltban Monzában, még akkor sem, ha az akár a saját teljesítményét is befolyásolhatja.
„Azt lehet mondani, hogy Monza egy igen különleges helyszín. Ugyan engem nem érint olyan mélyen a sport történelme, mint másokat, azonban mégsem tudok elsiklani azon látványosságok mellett, mint például a döntött külső kanyar, mely felidézi a múlt emlékét.” – magyarázta Ralf.
„Mindezt még jobban tetőzi a ring elhelyezkedése, a Királyi Park közelsége. A rajongók is egyediek, még akkor is, ha mindannyian a vörös autóknak szurkolnak.” – folytatta a német versenyző.
„Monza egy igen nagysebességű pálya, hosszú egyenesekkel, melyeket lassú sikánok tarkítanak. Nagyon precíznek kell lenned, hogy minden lehetőségedet kihasználd, így én személy szerint nagyon élvezem a gyors és a lassú részek átmeneteit. Mivel alacsony leszorítóerővel vannak ellátva a járgányok ezen a pályán, komoly odafigyelést igényel az autó megtartása. Ezt mindenképpen figyelemben kell tartania az embernek, miközben beállítja az autóját, hiszen megnyugvást jelenthet, ha a fékzónákban magabiztosan tartja az utat a kocsi, különösen az első sikán előtt.”
„Az autók viselkedése a kerékvetőkön is érdekes lesz, míg a motor itt kapja a legnagyobb terhelést a szezon során. Az idei évben, a kétversenyes motorokkal ez még nagyobb kihívás lesz a csapatoknak.”
„A motor teljesítménye kulcsfontosságú Monzában.” – tette hozzá. „Nagysebességű pályáról lévén szó, a motorok ereje a döntő, azonban a megbízhatóság is elengedhetetlen. Egy kör alatt több, mint 75%-ban padlógázzal hajtunk, így Monza, a jövő héten megrendezésre kerülő Belga Nagydíjjal együtt, hatalmas kihívás lesz majd az erőforrások megbízhatósága szempontjából.”
„A tapadás is nagyon fontos, azonban Monzában az még fontosabb, hiszen nem egyszer kell keményen odatenni az autót a kerékvetőkre egy kör leforgása alatt. Mikor a beállítások eldöntésére kerül a sor, nem egyszerű a feladat, hiszen meg kell találni a megfelelő kompromisszumot, hogy a lehető leggyorsabb köridőt el tudjuk érni. Ugyan a legkisebb leszorítóerővel ellátott csomaggal versenyzünk, Monza mégis különleges beállításokat igényel.”
„Mint más csapatok, mi is mindent megpróbálunk kihozni az elmúlt héten megrendezett monzai teszteken megszerzett adatokból, hogy megbizonyosodjunk arról minden a legnagyobb rendben megy majd a hétvégén.”
|