Wurz végzett az élen Alonso előtt Silverstone-ban
Irmscher 2005.09.14. 21:21
Alexander Wurz végzett az élen a silverstone-i tesztek nyitónapján, azonban a Renault pilótája, Fernando Alonso fantasztikusan szerepelt a továbbfejlesztett R25-ös járgánnyal, és mindössze csak egy századdal lemaradva végzett a második helyen.
A Renault alakulata úgy határozott, hogy komolyabb fejlesztéseket vet be a két hét múlva megrendezésre kerülő Brazil Nagydíjon annak érdekében, hogy megszerezze Alonso az idei bajnoki címet. Így tehát a spanyol pilóta egy továbbfejlesztett versenygéppel érkezett meg a helyszínre, mely nem sorolható a Renault által kedvelt pályákhoz, éppen ezért a mai nap elért eredmények nagyon meggyőzőek.
Ricardo Zonta a harmadik helyen futott be, miközben a TF105-ös továbbfejlesztésein munkálkodott. A brazil pilóta autója azonban a délután folyamán megállt a boxutcában, így egy kis időre megállították az edzést. A csapat színeiben Olivier Panis is pályára lépett, aki a TF105B, továbbfejlesztett járgánnyal körözött, azonban nem tudott maradandót alkotni, hiszen 3 másodperccel maradt el ideje az élen állóétól.
A világ szeme leginkább Anthony Davidsonon volt, aki első tesztjét töltötte a Jordan színeiben. A BAR istálló tesztversenyzője azonban sajnos a délelőtt folyamán nem tudott mért kört futni, mivel erőforrása megadta magát a bemelegítő körén még reggel, így csak délután egy körül hajthatott újra ki a ringre.
Annak ellenére, hogy a délutáni tréningje sem volt zökkenőmentes, a brit pilótának összesen 58 köre volt arra, hogy meggyőzze a vezetőséget. Mivel nem lépett pályára más versenyző a csapattól, nem igazán lehet összehasonlítani teljesítményét, azonban egy biztos: több, mint egy másodperccel volt elmaradva a Red Bull Racing alakulatának színeiben versenyző Christian Klientől.
A nap folyamán igazából nem történt komolyabb esemény, attól eltekintve, hogy a pilóták folyamatosan panaszkodtak a pálya állapotára a 24 órás verseny lebonyolítását követően.
Zonta és Davidson reggeli motorproblémáitól eltekintve, a Renault színeiben pályára lépő Heikki Kovalainen két alkalommal is megállt a ringen mechanikai problémák miatt, melyből egy alkalommal a motor adta meg magát, miközben Klien autója is lefulladt.
A nap leglátványosabb eseménye kétség kívül az volt, mikor Pedro de la Rosa úgy hajtott be a boxban, hogy V8-as Mercedes-Benz típusú erőforrása lángolt – melyet vélhetően a túlmelegedett kipufogócső lángra lobbanása okozott.
|